kamalnursinghome kamalnursinghome .

kamalnursinghome

تاكيد بر تسريع واكسيناسيون بيش از ۸۰۰ هزار معلول شديد و خيلي شديد تحت پوشش بهزيستي كه در خانه نگهداري مي‌شوند

سراج در خصوص آخرين آمار واكسيناسيون مراكز توانبخشي و مراقبتي سازمان بهزيستي كشور، گفت: در حال حاضر بيش از ۸۰۰ هزار نفر از افراد داراي معلوليت شديد و خيلي شديد تحت پوشش بهزيستي در خانواده حضور دارند كه عمدتا علاوه بر بيماري‌هاي زمينه‌اي با محدوديت‌هاي متعددي نيز مواجه هستند؛ لذا انتظار داريم با ورود واكسن‌هاي ايراني به چرخه واكسيناسيون و همچنين واردات جديد در فاز دوم جامعه هدف بهزيستي در اولويت قرار گيرند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل، «مصطفي سراج» در خصوص آخرين آمار واكسيناسيون مراكز توانبخشي و مراقبتي سازمان بهزيستي كشور تا تاريخ ۷ تيرماه ۱۴۰۰، گفت: تعداد كل واكسيناسيون سالمندان و پرسنل مراكز سالمندان ۱۸ هزار و ۴۷۴ نفر به عبارتي قريب به ۹۰ درصد اين افراد واكسن را دريافت كردند.

مقالات بيشتر:مركز سالمندان

مديركل مراكز مراقبتي سازمان بهزيستي كشور درخصوص واكسيناسيون ساير گروه‌ها اعم از افراد داراي معلوليت و بيماران رواني مزمن، اعلام كرد: ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر به عبارتي حدود ۷۳ درصد واكسن را دريافت كردند. همچنين واكسيناسيون تمامي مراكز اعم از سالمندان و افراد داراي معلوليت ۵۵ هزار و ۵۳ نفر(حدود ۷۷ درصد) و تعداد افرادي كه دور دوم واكسن دريافت كردند ۲۲ هزار و ۶۴۵ نفر است.

* ۳ دانشگاه علوم پزشكي برخي از مراكز توانبخشي حوزه ماموريتشان هنوز واكسن دوز اول را دريافت نكردند

وي با بيان اينكه سه دانشگاه علوم پزشكي قزوين، سمنان و ايران در استان تهران برخي از مراكز توانبخشي حوزه ماموريتشان هنوز واكسن دوز اول را دريافت نكردند، خواستار شد: اين سه دانشگاه همانند ديگر دانشگاه‌ها در فرآيند واكسيناسيون تسريع كنند.

سراج با اشاره به اينكه مطابق مصوبه ستاد ملي مقابله با كرونا فاز دوم واكسيناسيون عمومي به سالمندان و افراد با بيماري‌هاي پرريسك ۱۶ تا ۶۴ سال اختصاص داده شده بود، گفت: در حال حاضر بيش از ۸۰۰ هزار نفر از افراد داراي معلوليت شديد و خيلي شديد تحت پوشش بهزيستي در خانواده حضور دارند كه عمدتا علاوه بر بيماري‌هاي زمينه‌اي با محدوديت‌هاي متعددي نيز مواجه هستند مانند فرد آسيب نخاعي بسترگرا و يا فرد نابينايي كه براي تردد به ناچار بايد سطوح را لمس كند به ويژه در ترددي كه در سطح جامعه دارد و يا افرادي كه به سبب نوع معلوليت خود امكان رعايت اصول بهداشتي را به صورت كامل ندارد؛ لذا انتظار داريم با ورود واكسن‌هاي ايراني به چرخه واكسيناسيون و همچنين واردات جديد در فاز دوم جامعه هدف بهزيستي در اولويت قرار گيرند.

مديركل مراكز مراقبتي سازمان بهزيستي كشور، ادامه داد: با انجام واكسيناسيون در مراكز توانبخشي شبانه‌روزي هم ميزان ابتلا و هم ميزان فوت به طور محسوسي كاهش يافته است كه اين دستاورد ضرورت انجام واكسيناسيون مراكز پرخطر را بيش از پيش به ويژه تزريق دوز دوم در مراكزي كه دوز اول را دريافت كردند مشخص مي‌كند.

* مديريت و مهار بيماري در مراكز مراقبتي با كنترل افراد جديدالورود كه عمدتا مجهول‌الهويه و فاقد سرپرست موثر هستند

 

وي در پايان مديريت و مهار بيماري در مراكز مراقبتي را مهم برشمرد و يادآور شد: اين مهم ارتباط مستقيمي با واكسيناسيون افراد جديدي كه در مراكز پذيرش مي‌شوند دارد كه نبايد مورد غفلت قرار گيرد چون در استان‌ها شاهديم كه همكاري لازم مورد توجه قرار نمي‌گيرد؛ لذا بطور مستمر اگر قرار باشد كنترلي وجود داشته باشد بايد براي افراد جديدالورود كه عمدتا هم مجهول‌الهويه و فاقد سرپرست موثر هستند، نيز مدنظر قرار گيرند.

مقالات ديگر:فيزيوتراپي قيطريه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۸:۲۷ توسط:kamalnursinghome موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :